[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
Asociaţia "Aripi Româneşti" • View topic - Miting BAILESTI 25.aprilie.2009

Miting BAILESTI 25.aprilie.2009

Poze şi fotografii de la evenimente şi mitinguri aeronautice sau fotografie istorica si contemporana de aviatie

Moderator: Griff

Miting BAILESTI 25.aprilie.2009

Postby retro » Sat Oct 10, 2009 12:03 pm

Anul acesta s-au implinit 111 ani de la nasterea aviatorului PETRE IVANOVICI, pilot, instructor, receptioner, acrobat de inalta clasa, component al escadrilei "DRACII ROSII" alaturi de Mihail Pantazi si Max Manolescu. Posesor al Brevetului de Pilot Militar nr.27 si al Brevetului de Pilot de Linie nr.2, a fost coechipier al Irinei Burnaia in raidul din Africa, de pana la Entebbe, iar intr-un raid de orientare din toamna anului 1925, a trecut pe sub podul de la Cernavoda fiind primul aviator care incercat si a reusit acest lucru.Tot ca o premiera, i se mai recunoaste si faptul ca la mitingul de pe Baneasa din 5 iunie 1934, a executat primul remorcaj de planor din tara. A decedat in accident de avion la 01 februarie 1936, cand Potezul 56 pe care-l pilota a percutat Varful Vlascu Mic din Muntii Cernei. Echipajul S.A.R.T.A. care a pierit atunci (Petre Ivanovici - pilot sef, Nicolae Ioan - pilot -secund si telegrafistul Gheorghe Serghie) este, conform revistei "Romania Aeriana" nr.2-3 (feb-mart 1945), primul echipaj de linie roman cazut la datorie. Destul de ironic...

Nascut la Bailesti, la 28 aprilie 1898, Petre Ivanovici este aniversat an de an de oficialitatile din Bailesti, din pacate, intr-o forma mult mai "simpla" decat perioada de inceput a anilor '90 cand aniversarea era marcata de un miting aerian de o amploare relativa, cu participarea inclusiv a aviatiei militare. Un merit principal in organizarea acestor manifestari il avea fiul aviatorului, regretatul Costica Ivanovici, fost Director al Aviasanului si apoi, al L.A.R.-ului.El este si initiatorul primului "Album de Aviatie" din Romania postbelica, si, poate multi isi amintesc , a calendarelor editate de LAR.

Anul acesta, proaspatul primar al urbei, pasionat si el de aviatie, si probabil sub imboldul necesarului de capital politic, a incercat reeditarea manifestarilor din anii '90 si a solicitat sprijinul Aeroclubului Romaniei. Sprijinul a fost acordat urgent astfel ca, in circa 5 (!!!) zile s-a organizat si desfasurat un miting aerian, pe terenul de lucru al Aviatiei Utilitare de la Cilieni, de langa Bailesti. Aeroclubul Romaniei a fost prezent cu Extra, Ikarus C42, AN-2, Wilga si un Is-28D2, la miting fiind prezent si un motodeltaplan particular.
Vremea a fost foarte proasta, a plouat si s-a pus problema la un moment dat ca mitingul sa fie oprit, dar drumul lung parcurs de oficialitatile prezente (deh…) si mai ales insistenta Comandantului Aeroclubului din Craiova, Cristian Smarandache, care s-a oferit sa sara, el si colegii lui din lotul de parasutism, pana cand ploaia se va opri (si chiar au facut-o!!) a facut sa continue. In ciuda vremii, evolutiile au impresionat, din pacate, momentul cel mai asteptat – evolutia Extrei pilotate de Misu Tone – a fost aproape in totalitate distrus de ploaia care parca pe el l-a asteptat.
Pentru mine, lucrurile au fost oarecum salvate de faptul ca, cu o zi inainte, fusesem pe Aerodromul de la Balta Verde si urmarisem programul de antrenament al aeronavelor participante.Am facut atunci foarte multe fotografii, in conditii foarte bune, ce incearca sa compenseze numarul mic de fotografii facute la Bailesti.
Prin urmare, si pentru ca oricum evolutiile de pe Balta Verde sunt o consecinta a mitingului de la Bailesti, am sa incep postarea cu fotografiile de la sosirea participantilor si de la antrenamentul lor de pe Craiova. Am sa insist mai mult pe fotografiile cu Extra, si in special pe fotografiile unei anumite Extre si a unui anumit pilot. Sper sa fiu inteles…

Vineri, 24 aprilie.2009. Am ajuns devreme pe aerodrom, cautam lumina aia de dimineata pentru fotografii... Vine Directorul! imi zice, Comandatul. Si? era prea devreme pentru mine, si prea devreme pentru ganduri adanci... Apoi inteleg. Cu Extra?? Da! Cu Tone! Bai da' nu ma lasi... Incep sa ma agit: acumulatori, carduri, obiective... Este ok!!! Sa vina frateeee!!

Si vin... Mai intai George... low...
Image

Apoi Misu...
Image

Directorul vine la aterizare
Image

Si Misu ??
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Si aterizeaza...
Image

Image

Image

Image

Image

George Rotaru
Image

Image

Image

Misu cu Comandantul de pe Craiova, Cristian Smarandache
Image

Image

Image

Extra aceea... Acea Extra!
Image

Vine si batranul AN-2, cu Tone "al batran" la mansa
Image

Un ZLIN 142 YR-ZCN; nu-i stiu pe piloti.
Image

Image

Image

Se pun stickere pe Extre (sunt si acum pe EWA!)
Image

Image

Vine si un IAR-46 YR-BVI; aceeasi problema cu pilotii.
Image

Vine o televiziune, sa filmeze o stire despre mitingul de a doua zi. Misu se urca din nou in EWD
Image

Si zboara...
Image

Image

Image

Image

Si putin fum...
Image

Image

Image

Imi place asta, cum se pierde in fum...
Image

Obosit, zburat cu An-2, cu cardul plin si cu o frustrare legata de limita celor 4GB ai cardului meu, plec spre casa. A doua zi aflu ca, pe-nserat, spectacolul a continuat.
O sa revin cu fotografii de la mitingul de a doua zi, de la Bailesti. En fine...
User avatar
retro
Cadet
 
Posts: 249
Joined: Fri Mar 27, 2009 9:56 pm

Re: Miting BAILESTI 25.aprilie.2009

Postby Dragos Dobre » Sat Oct 10, 2009 1:26 pm

@retro: sunt mut de admiratie, esti o valoare. ai fost singurul acolo la acel meeting care a facut poze. posteaza in continuare, ai ceva foarte valoros - combinatia introducere (text) si imagine este... dinamita.

continua, sunt fanul tau ... :)

Doru Davidovici
"... şi decolăm cu avionul cel mare drept în soarele despre care ştim noi că trebuie să fie dincolo de nori.
Întotdeauna e soare dincolo de nori, cam asta am reuşit să învăţ în douăzeci de ani de zburat..."
User avatar
Dragos Dobre
Pilot veteran
 
Posts: 2919
Joined: Sat Jun 18, 2005 9:02 pm
Location: Bucuresti/Romania

Re: Miting BAILESTI 25.aprilie.2009

Postby retro » Sat Oct 10, 2009 2:14 pm

D13-th_electric wrote:@retro: sunt mut de admiratie, esti o valoare. ai fost singurul acolo la acel meeting care a facut poze. posteaza in continuare, ai ceva foarte valoros - combinatia introducere (text) si imagine este... dinamita.

continua, sunt fanul tau ... :)


Inima-mi bate tare si sufletul imi tresalta.rosesc... si scriu...rosesc.:D
User avatar
retro
Cadet
 
Posts: 249
Joined: Fri Mar 27, 2009 9:56 pm

Re: Miting BAILESTI 25.aprilie.2009

Postby retro » Sat Oct 10, 2009 8:52 pm

25.aprilie.2009 Cilieni - BAILESTI, pe ploaie...

Asteptand sa inceapa zborul
Image

Cateva prim planuri
Image

Image

C.Z.-ul zilei
Image

Image

Wilga intr-un zbor sonda, cu dl. Radinoiu Radu la mansa
Image

Image

Image

M.C.-ul zilei Cristian Smarandache anunta ca mitingul incepe cu un AN-2 care v-a arunca o sonda si cativa parasutisti
Image

Image

Si decoleaza PBI cu Dobre Tone (tatal) la comenzi
Image

Ei si de aici, ploaia a inceput sa toarne. Initial toti s-au oprit si s-au ascuns sub umbrele. Tipul cu motodeltaplanul ( profesor de matematica parca, intr-o comuna de langa Craiova) a fost cel care a preluat initiativa si a incercat sa zboare in ciuda ploii. Noise-ul care apare pe fotografii este de fapt ploaia...
Image

Parasutisti care deja erau in aer, sar si ei
Image

Lucrurile incep sa mearga pe repede inainte. Hai! Planorul sus!
Image

Si decoleaza cu dl. Stauceanu Florin la mansa
Image

Aterizeaza apoi AN-2
Image

Image

Ploaia se intetise.
Image

Un low-pass urmat de aterizare. Evolutia planorului: scurta, foarte scurta.
Image

Image

Mihai infrunta iar ploaia
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Apare si Misu. Din pacate aceasta este singura fotografie cu el la Bailesti pe care am pastrat-o. Peste 30 de cadre le-am sters atunci; ploaia deasa s-a lasat cu probleme de focusare si apa ce ajungea pe partea frontala a obiectivului. Petele care apar pe poze sunt stropi de apa.
Image

Cu umbrele... sau fara...
Image

Image

Apar si ceva pelicani. Ploaia slabeste putin astfel ca ei nu se mai grabesc ca si ceilalti.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Mai decoleaza AN-2 cu inca o tura de parasutisti
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Parasutistii...
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Gata! Fuse si asta! Sunt zvonuri ca ar fi si la anul... Nu prea le cred... Dar...
A fost primul miting din an pentru mine si ploaia o sa ma mai urmareasca de-a lungul mitingurilor care urmau. Tineti aproape!
User avatar
retro
Cadet
 
Posts: 249
Joined: Fri Mar 27, 2009 9:56 pm

Re: Miting BAILESTI 25.aprilie.2009

Postby retro » Sat Nov 14, 2009 9:16 pm

Am mai gasit ceva din ziua de 24 aprilie, de pe Craiova.
Le postez si pe acestea, intelegeti voi de ce...

Image

Image

Image


Si o mica erata: numele pilotului motodeltaplanului este CINCA IONEL. Scuze, va rog!
User avatar
retro
Cadet
 
Posts: 249
Joined: Fri Mar 27, 2009 9:56 pm


Return to Fotografie de aviaţie

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron