[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/session.php on line 2202: Array to string conversion
Asociaţia "Aripi Româneşti" • View topic - Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei! - Discutii

Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei! - Discutii

Stiri si comunicate oficiale, informatii privind proiectele Asociaţiei "Aripi Româneşti"

Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei! - Discutii

Postby syhaya » Fri Apr 16, 2010 5:45 pm

Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei!


2 martie 1990.
Printr-o hotarare a Guvernului Romaniei, ”PENTRU CINSTIREA ILUSTRILOR INAINTASI AI AVIATIEI ROMANE” se hotaraste infiintarea Muzeului Aviatiei Bucuresti.
Image

18 martie 2010.
Consiliul Local al Sectorului 2 Bucuresti a emis o hotarare, prin care solicita Guvernului Romaniei trecerea imobilului si terenului pe care se afla muzeul din administrarea Ministerului Apararii nationale in administrarea Domeniului Public – sector 2; pentru constructia de locuinte tip ANL.

20 de ani de la infiintarea Muzeului Aviatiei si deja o sa fie distrus. Toata istoria din acel Muzeu, toata istoria terenului pe care se afla Muzeul Aviatiei in acest moment… distruse!

Stiati ca pe terenul unde exista muzeul acum; acum 95 de ani s-a infiintat Aerodromul Pipera?

Citat dl. Dan Antoniu:
“La începutul anului 1915, Aeronautica Militară era cantonată pe aerodromul Cotroceni, în acea perioadă foarte aglomerat deoarece aici funcţiona: Secţia Aerostaţie ce avea în dotare baloanele de observaţie; Scoala Militară de Ofiţeri şi unitatea de luptă dotată cu aparate de zbor şi piloti militari.
În perioada de neutralitate 1914/1916, în vederea unei eventuale participari a Romaniei în conflictul european, se lansează comenzi de avioane în străinătate, iar în luna august 1915 se impune o nouă organizare a aviaţiei. Odata cu această organizare, mai apar pe langa escadrilele de observatie si recunoastere noile escadrile de de bombardament şi de luptă. Aerodromul Cotroceni începuse să se sufoce, supra aglomerat, era necesar un nou teren pentru o parte din noile unităţi înfiinţate, este ales un teren în zona de Nord-Est a Bucureştiului în zona Pipera. În septembrie 1915 pe noua locaţie ese ridicat un cort hangar, sunt deplasate aici escadrilele de luptă (vânătoare) şi bombardament.
În 1916 Romania este angajată în conflictul armat, trupele germane ocupă sudul româniei iar aerodromul Pipera este ocupat de escadrilele inamicului.
În anul 1918, odată cu terminarea războiului, Corpul de Aviaţie de la Pipera îşi reia activitatea, numărul escadrilelor creşte, se construiesc noi hangare. În zona de Nord sunt amplasate hangarele Unităţii de Luptă, în zona de Sud hangarele atelierelor de reparaţii, Şcoala de ucenici şi Şcoala de observatori aerieni.
La 12 noiembrie 1920, de aici încep să funcţioneze primele curse aeriene internaţionale cu pasageri ale nou înfiinţatei companii aeriene Româno-Franceze CIDNA, după înfiinţarea aerodromului Băneasa, aviaţia civilă se va muta acolo.
Organizarea aerodromului Pipera este menţinută sub această organizare până la sfârşitul anilor 50, când partea de Nord este preluată şi se construieşte combinatul de mobilă. Partea de Sud a funcţionat ca ateliere pentru armata română până în anul 2004 când trei hangare sunt cedate Muzeului Aviaţiei Roamâne..”

Image
*Vechi plan a zonei de nord-est a Bucureştiului, precum şi a comunelor din vecinătatea sa: Colentina şi Fundeni, undeva intre 1920 si 1930

Stiati ca la 12 noiembrie 1920, de aici incep să funcţioneze primele curse aeriene internaţionale cu pasageri ale nou înfiinţatei companii aeriene Româno-Franceze CFRNA? Strabunica Air France si Tarom... Cu alte cuvinte, prima companie Aeriana Transcontinentala din Lume?

Stiati ca muzeul are in patrimoniu 4 de colecţii şi 5 arhive documentare, cuprinzand in total peste 15.000 de titluri care au aparţinut pionierilor aeronauticii romaneşti şi mondiale, peste 20.000 de volume de specialitate, precum şi un parc cu 62 de piese muzeistice – aeronave, piese de artilerie, rachete antiaeriene, radare.


Stiati ca cele mai valoroase colecţii ale muzeului sunt:
- Aurel Vlaicu - obiecte personale, documente, brevete, scrisori, fotografii originale,mască mortuară.
- Henri Coandă - colecţie unică în lume, cuprinzând 80 de colete doar în parte cercetate, diplome, pliante, fotografii, stenograme, insigne, manuscrise originale, scrisori, obiecte personale

- Smaranda Brăescu - 200 de fotografii originale
- Elie Carafoli
- Henri August - creator de aparate de zbor (fotografii originale din 1909 - 1910)
- Petre Ivanovici - pilot în vestita escadrilă “Dracii Roşii” (fotografii originale şi carnete de zbor 1926 - 1931)
- Radu Manicatide - documente personale şi caiete de însemnări.
- Francisc Galeno - comandantul Grupului 5 Bombardament în timpul celui de al doilea război mondial, decorat cu cea mai înaltă distincţie de aviaţie – Ordinul “Virtutea Aeronautică” în grad de comandor.
- Alexandru Marcu - unul dintre primii piloţi români care au zburat avionul supersonic MiG-21.
De asemenea, în principalele clădiri ale muzeului sunt amenajate, pe spaţii largi următoarele săli principale:
- Sala Traian Vuia, ce cuprinde momentele de vârf ale aeronauticii româneşti,
- Sala Henri Coandă - motoare, machete, etc.
- Sala Radu Manicatide - mai multe tipuri de aparate de zbor construite de acest celebru inginer român
- Sala uniformelor şi însemnelor oficiale ale Forţelor Aeriene Române din perioada 1947–2005
- Sala istoriei radiolocaţiei
- Secţia de istorie rachetelor şi cercetării spaţiale funcţionează la Mediaş, în casa ce a aparţinut savantului sibian Hermann Oberth şi care cuprinde şi aspecte din activitatea astronauţilor români Dorin Prunariu şi Dumitru Dediu. Această secţie reprezintă un muzeu în sine, având 26 de săli.

Stiati ca daca muzeul este mutat, mare parte din acest exponate valoroase sunt pierdute definitiv? Ca sunt multe piese care daca sunt dezmembrate pentru a fi mutate, nu vor mai putea fi mutate la loc, prin urmare iremediabil pierdute?

Image

Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei! ! Fiti alaturi de Asociatia Aripi Romanesti in incercarea de a salva Muzeul Aviatiei si tot ce tine de istoria Aviatiei Romane!
Image
User avatar
syhaya
Cadet
 
Posts: 268
Joined: Sun May 24, 2009 10:49 am
Location: Bucuresti

Re: Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei!

Postby propellerdream » Sat Apr 17, 2010 9:00 pm

Mai nou vad ca Asociatia deja administreaza Muzeul aviatiei, conform sapoului din Adevarul de seara... De ce Dumnezeu sint atat de varza jurnalistii din Romnania?
propellerdream
Începător
 
Posts: 83
Joined: Mon Mar 01, 2010 9:14 pm

Re: Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei!

Postby Magda Rasnoveanu » Sat Apr 17, 2010 9:22 pm

in paginile Adevarului de seara regasiti intreg articolul despre actiunea de distrugere a Muzeului Aviatiei !!!
primul pas a fost facut!
Change your passion for glory!
Magda Rasnoveanu
Pilot
 
Posts: 480
Joined: Sat Feb 27, 2010 11:53 pm

Re: Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei!

Postby Dragos Dobre » Tue Apr 20, 2010 2:07 pm

De la:
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
DIRECŢIA INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Str. Izvor nr. 3-5, sector 5, Bucureşti
Persoane de contact: F.P. Veronica Sîrbu
20.04.2010


Către:
Doamna. Sinziana Dobre
Director programe – Centrul de Resurse pentru participare publica - CeRe


Stimata doamna Dobre,


La solicitarea dvs., înregistrata cu nr. 160 din data de 19.04.2010, formulata în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, prin care va interesati „care este suprafata actuala a Muzeului Aviatiei”, va informam ca suprafata actuala a Muzeului Aviatiei este de aproximativ 10 ha.

Cu stima,

F.P. Veronica Sirbu


Doru Davidovici
"... şi decolăm cu avionul cel mare drept în soarele despre care ştim noi că trebuie să fie dincolo de nori.
Întotdeauna e soare dincolo de nori, cam asta am reuşit să învăţ în douăzeci de ani de zburat..."
User avatar
Dragos Dobre
Pilot veteran
 
Posts: 2919
Joined: Sat Jun 18, 2005 9:02 pm
Location: Bucuresti/Romania

Re: Opreste distrugerea Muzeului Aviatiei!

Postby Dragos Dobre » Tue Apr 20, 2010 2:19 pm

-------- Original Message --------
Subject: Re: [Aviatia.ro] Muzeul Aviatiei Dispare
Date: Tue, 20 Apr 2010 04:18:12 -0700 (PDT)
From: Dan Antoniu <danantoniu01@yahoo.com>
Reply-To: aviatia@yahoogroups.com
To: aviatia@yahoogroups.com




Buna ziua



Va rog sa transmiteti acest mail tuturor iubitorilor de aviatie sau de istorie pe care ii cunoasteti.

Dupa cum se stie, Muzeul Aviatiei este in pericol. Pe 18 martie 2010, Consiliul Local al Sectorului 2 a cerut Ministerului Apararii Nationale trecerea din proprietatea publica a MApN a spatiului pe care este amplasat Muzeului Aviatiei in proprietatea publica a Primariei Sectorului 2, in vederea construirii de locuinte. Ziarul oficial al Primariei Sectorului 2, ,,Foisorul de foc’’ afirma ca exista sprijinul si acordul ministrului Gabriel Oprea. La presiunea presei romanesti s-a facut un pas inapoi. Dupa ultimele declaratii, Muzeul isi va pastra totusi o parte (mica) din teritoriu, dar va pierde acel spatiu care ii va permite sa expuna aeronave de mari dimensiuni, de valoare imensa pentru istoria nationala:

1. Aeronava prezidentiala Boeing 707, folosita de toti presedintii Romaniei de la Nicolae Ceausescu la Traian Basescu

2. Antonov 2, avion spectaculos, singurul biplan care ar mai putea fi vazut pe teritoriul Romaniei

3. Antonov 24, avion de transport care a apartinut Fortelor Aeriene Romane

4. Antonov 26, avion de transport in serviciul Fortelor Aeriene Romane

5. Antonov 30, avion de cercetare, care poate fi vazut doar in cateva dintre tarile lumii.

6. C 130 Herculles, unic prin misiunile pe care le-a executat in teatrele de operatii din Irak si Afganistan

7. Elicopterul Eurocopter Dauphin, care a decolat cu cuplul Ceausescu de pe CC, piesa cu o incarcatura simbolica unica deoarece fuga din 22 decembrie echivaleaza cu victoria impotriva comunismului.

8. Avionul de recunoastere si bombardament Iliusin 28, pe care Muzeul il are deja pe acte, dar care trebuie adus si expus

9. ROMBAC 1-11, singurul tip de avion reactiv de transport mediu curier fabricat in licenta in Romania

10. MiG 23, avion de vanatoare si atac la sol, cu geometri variabila

11. MiG-21 Lancer, cel mai longeviv avion de lupta din inzestrarea Fortelor Aeriene Romane

12. Elicopterul Kamov 26, deosebit de interesant prin forma sa unica

13. Avioane si elicoptere aflate in proces de restaurare – Lavoskin 9 (exista doar doua in lume!), Iliusin 10, Yak 18, Mil 4 etc

13. Statii de radiolocatie, piese de artilerie antiaeriana si rachete sol-aer.

Toate pot gasi un loc la Muzeul Aviatiei.



Va propun ca fiecare dintre dumneavoastra sa scrie Presedintelui Romaniei cate un mesaj prin care sa i se explice ca istoria Aviatiei Romane este un motiv de mandrie nationala. Mesajul poate fi trimis pe adresa procetatean@presidency.ro. Consilierii prezidentiali au obligatia de a raspunde in 30 de zile si vor trimite intrebarile si solicitarile dumneavoastra catre institutiile vizate, in cazul de fata: MApN, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului si Primariei Sectorului 2. Cu cate vor fi mai multe mesaje cu atat soarta lor va fi mai grea. De aceea, este important ca fiecare dintre noi sa semneze individual si sa ridice cat mai multe aspecte.



Astfel, poate reusim sa fortam o dezbatere publica adevarata, cu specialisti, despre viitorul unui muzeu unic in Romania.



Dan Antoniu

Doru Davidovici
"... şi decolăm cu avionul cel mare drept în soarele despre care ştim noi că trebuie să fie dincolo de nori.
Întotdeauna e soare dincolo de nori, cam asta am reuşit să învăţ în douăzeci de ani de zburat..."
User avatar
Dragos Dobre
Pilot veteran
 
Posts: 2919
Joined: Sat Jun 18, 2005 9:02 pm
Location: Bucuresti/Romania


Return to Proiectele Asociaţiei - Informaţii oficiale

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron